tisdag 26 januari 2010

Det går framåt!

...på många vis just nu!
I fredags fick jag ett samtal från Transplantationsenheten på MAS och en läkare berättade att min moster, som erbjudit sig att donera en njure till mig, var färdigutredd och att de fått ett återbud på en operationstid den 2/3. Ville jag ha den?? Så klart jag ville! Så nu hänger det hela på att man kan centrifugera mitt blod från antikroppar eftersom vi inte har samma blodgrupp. De tror att det ska gå, men är inte säkra så det kan fortfarande blåsas av i sista stund. Jag blir i alla fall inlagd för behandling veckan innan operation och sen är det bara till att hålla tummarna...
På hästfronten är det tämligen lugnt. Lillan var ju lugn och snäll första dagen, men sedan tyckte hon plötsligt att hennes nya vän skulle sättas på plats och såg mest ut som en sur gammal märr. Han fick inte äta ur en enda mathög, inte dricka, inte ens titta in i vindskyddet och ve och fasa när jag gav honom en morot!! Jag blev lite orolig ett tag, för det tär på mattes samvete när det är -15 ute och en ensam liten häst står ute i mörka natten utan någon att ty sig till... Men idag verkar hon ha lugnat sig lite, och Tirol är inte särskilt rädd för henne heller. Travar iväg två steg när hon sätter tänderna i häcken på honom och vänder sen igen. En rätt cool gosse!
I morgon har vi konferens på jobbet så det innebär jobb från 6 till 22 med en liten paus för hästvattning och utfodring mitt på dagen. Det är ett h-e med kylan när vattnet fryser hela tiden. Jag bär ut ett par spannar varmvatten och häller i baljan varje gång men på en halvtimme är det fruset igen. Suck! Ska skaffa en lite mindre balja och stoppa isolering mellan dem. Ett tips jag läste nånstans... Hoppas det funkar.

Till sist en skön bild på Linus som njuter (?) av Åkes pälsvård. Den katten kan man hantera precis hur man vill - man placerar honom i en ställning och sen blir han där! Den här varianten är väl skön..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar